Duo Expositie tot 4 juli 2026 te zien in de SOOJ: Lisa en Maria Wiersma
Lisa Wiersma is schilder en kunsthistorica. Na werk van Rembrandt, Bruegel, Vermeer, Van Gogh en anderen te hebben gereconstrueerd voor het televisieprogramma Het Geheim van de Meester, geeft zij haar eigen kunstenaarschap weer ruimte. In de Sooj laat ze tekeningen en prenten zien van bloemen, dieren, landschappen en klassieke verhalen en een enkel schilderij.
Maria Wiersma is kunstenares en heeft filosofie gestudeerd. Haar werk heeft meestal een rustige sfeer en ze schildert en tekent het liefst dieren, bloemen en planten. In de Sooj zal zij tekenwerk, schilderijen en prints laten zien.